SKLEROTERAPI AV ÅDENÄTT

Ådernät finns hos många människor och är helt ofarliga, men upplevs av många som missprydande. Ådernät är spindelliknande, utvidgade blodkärl i hudens yttersta lager.

Orsaker
Bidragande orsaker till ådernät kan vara hormonförändringar, graviditet, övervikt eller åderbråck.

Behandlingen
Vi börjar med en undersökning / konsultation där vi går igenom dina besvär och tittar på kärlen som du vill få behandlade. Om vi bedömer att du kan bli hjälpt med injektionsbehandlingen gör vi tillsammans en plan för din behandling. Vid behandlingstillfället injiceras Aetoxysklerol i de berörda kärl. Injektionen irriterar kärlväggarna och får dem att dra ihop sig. När flödet i kärlen upphör kommer det förtvina och försvinna. Injektionen sker med en mycket tunn nål som sticks in i kärlet som ska behandlas. Själva injektionen är inte smärtsam men det kan svida något.
Yttre kompression, stödstrumpor och elastisk binda hjälper till att öka effektiviteten. Behandlingen tar cirka 30 minuter. Ofta kan flera behandlingar behövas för att nå önskvärt resultat, beroende på ditt ursprungsläge. I vissa fall kan enskilda behandlingstillfällen vara tillräckligt. Behandlingen kan uppreppas efter 8 veckor.

Dr Agata Klinik 3

Konsultation

Från och med 1 juli 2021 måste du som ny patient/kund boka en konsultation minst 2 dagar innan din behandling. Konsultationen är gratis och kan göras oavsett om det är via FaceTime eller på plats.

Vacker kvinna

Patientsäkerhet

Vi ber dig att i god tid innan ditt besök läsa om din behandling på hemsidan. Under tiden fram till behandling har du en betänketid. På Dr Agata Klinik behandlas du endast av legitimerad läkare.

Kvinna i rosa

Underskrift

När tiden för din behandling närmar sig, kommer du få en länk till samtycke av din behandling. Vi ber dig läsa igenom den innan du träffar din doktor. Vid besöket kommer du få skriva på samtyckesblanketten.

Boka tid!