Information & Villkor

Information

Från och med 1 juli 2021 måste du som ny patient/kund boka en konsultation minst 2 dagar innan din behandling. Detta gäller ALLA nya kunder och även gamla som ej varit hos oss på 6 månader eller önskar göra en EJ tidigare gjord estetisk behandling. Konsultationen är möjligt att göra via FaceTime, då är det gratis eller på plats och då kostar den 350 kronor.

Vi ber dig att i god tid innan ditt besök läsa om din behandling på hemsidan. Under tiden fram till behandling har du en betänketid. Ny lag från 1 juli 2021 för patientens säkerhet På Dr Agata Klinik behandlas du endast av legitimerad läkare för din säkerhet.

Vi är registrerade hos myndigheten för vård och omsorg (IVO) och kliniken har patientförsäkring. Önskar du ytterligare information kring din behandling är du välkommen att kontakta oss per mail /telefon eller boka en konsultation. När tiden för din behandling närmar sig, kommer du få en länk till samtycke av din behandling. Vi ber dig läsa igenom den innan du träffar din doktor. Vid besöket kommer du få skriva på samtyckesblanketten.

Villkor

Observera att vi har åldersgräns på 18 år på våra estetiska injektionsbehandlingar.  Förseningar och Uteblivna besök debiteras till fullpris.

Vet ni inte vad eller hur mycket ni ska boka så kan ni boka en konsultation, vi har alltid en grundlig konsultation där vi går igenom dina förväntningar och önskemål.

Vi arbetar endast med säkra och högkvalitativa produkter. Fillersen tillverkas av en icke-animalisk hyaluronsyra, mycket lik kroppens egen hyaluronsyra, som kan hjälpa huden att återställa sin forna spänst och vitalitet.

Att tänka på inför din behandling:

• Du får ej ha en infektion, feber, sjukdomskänsla i kroppen.
  • Du får ej ha kvissla eller finnar på injektionsområdet.
  • Du får ej ha kroniska inflammationer i området.
  • Du får ej ha någon Herpes infektion som pågår i kroppen eller injektionsområdet.
  • Du får ej vara gravid eller amma
  • Du får inte ha blodsjukdomar
  • Undvik att röka precis innan behandling
  • Undvik alkohol, Ipren och blodförtunnande läkemedel som tex salicylsyra och omega3 ca en vecka innan behandling
  • Kom gärna osminkad! Hos oss kan du välja att betala med Swish (företag), kort eller Klarna. Vi eventuella frågor  sänd gärna ett sms till skicka DM på Instagram.

Boka tid!